Máme za sebou hodinu, ve které jsme se věnovali psaní informačního textu. Cílem hodiny bylo zvládnout ve 4. ročníku napsat odborný text na své vlastní úrovni, pracovat s neznámými pojmy a umět si vyhledat český překlad cizích slov. Tuto dovednost budou děti nutně potřebovat pro jejich další studium. Snažila jsem se vybrat téma, které děti ohromí a zaujme. Téma, díky kterému si rozšíří a obohatí svůj všeobecný přehled, získají nové informace a dokáží si je zapamatovat. GRAND CANYON byla skvělá volba. Ani jsem nečekala, jak dětem tento přírodní úkaz doslova vezme dech. Co všechno jsme dokázali kolem tohoto tématu zjistit a co všechno si děti dokázaly zapamatovat. O tom jsem se přesvědčila na jejich výsledných odborných textech, ve kterých se objevily nejen správné názvy, cizí slova, odborné termíny, ale i například přesné číselné údaje vztahující se k velikosti a stáří GRAND CANYONU. Propojili jsme toto téma slohové výchovy s výtvarnou výchovou a vznikly tak krásné výstupy vyučovací hodiny i důkazy o získání vědomostí ve vyučovací hodině.
Marcela Přibylová