V informatice ve 4. ročníku se několik vyučovacích hodin zabýváme se všemi čtvrťáky robotikou. Robotické hračky rozvíjí u dětí logické uvažování, kreativitu a rozšiřují znalosti o technologiích a programování. Roboti, sestavení podle návodu ze stavebnice LEGO BOOST, si dali v hodině informatiky závody. Žáci měli za úkol naprogramovat pomocí příkazů roboty tak, aby se přesunuli ke kuželu, otočili se a vrátili se zpět na výchozí místo. Dalším úkolem bylo, aby robot vystřelil na terč. Žáci 4. ročníků museli sestavit programy, kombinovat, opravdu intenzivně logicky přemýšlet, jaké příkazy použít, aby zadaný úkol robot správně splnil. Pokud se napoprvé nepodařilo, hledali chyby ve svých programech a snažili se je opravit. Pracujeme buď individuálně, ve dvojicích nebo ve skupinách, děti si mohou vzájemně radit, diskutovat a pomáhat si. Tím si zdokonalují své sociální a komunikační dovednosti, učí se sdílet své myšlenky a zpětně hodnotit svoji činnost a postupy. Robotika je nedílnou součástí nové informatiky, získává u dětí na popularitě a výuka se stává zábavnější.
Marcela Přibylová