Tak by mohl znít podtitul projektové práce napříč ročníky v hodinách dějepisu.
Děti si vyzkoušely zhodnotit událost, období z vlastního pohledu. Hledat souvislost se současností. Nebát se klást otázky a vyjádřit vlastní názor. Témata k výběru měli žáci dostatek, tak si dnes můžeme přečíst třeba o tom, co podle nich přinesla první světová válka do společnosti, jak se odrazila na ženské emancipaci. Jak se vyvíjel věk vědy a techniky v rámci vývoje sdělovacích prostředků, jak se žilo v bezpráví na americkém kontinentě mezi indiány. Dokonce jsme zhodnotili význam stavby Panamského průplavu.
Žáci nejvyššího ročníku potom porovnávali život v rozděleném Německu a v Berlíně, zamysleli se nad tím, jaké to bylo tenkrát v San Franciscu, když Amerika žila érou Hippies. Znovu otevřeli téma rasismu, v USA tentokrát po druhé světové válce a porovnali ho s vlastní zkušeností ze současnosti.
Práce se dětem velmi povedly. Někteří jim věnovali spoustu času, někteří jen chvilku. Nicméně obě skupiny se nad prací musely zamyslet. A to bylo účelem celého projektu.
Děti z 8. B, 8. C, 9. C a 9. D a Mgr. Yvetta Krejčová