Programování pouze jako soustava jedniček a nul? Ne nutně! V hodině informatiky se žákům 8. D podařilo propojit blokové programování s prostorovou představivostí, geometrií
a logickým myšlením, díky čemuž si naši začínající programátoři procvičili nejen své informatické a technické dovednosti, ale také dostali prostor se umělecky vyjádřit.
Každý žák/každá žákyně měl/a za úkol naučit svůj program tvořit základní geometrické tvary od jednoduchých čtverců a obdélníků až po složitější obrazce jako jsou trojúhelníky či hvězdy. Důležité bylo si nejprve vše vyzkoušet v reálné praxi, proto si osmáci na začátku svého projektu vyzkoušeli napsat “program” jen s pomocí tužky a papíru. Jakmile byl unikátní blokový scénář vytvořen i v počítači, začali žáci kombinovat různé tvary tak, aby vznikaly pravidelné obrazce – ornamenty. Podařilo se jim vytvářet zajímavé a působivé výtvory nejrůznějších velikostí a barev, které by žákům mohli závidět i zkušenější umělci.
Vězte tedy, že programování může být nástrojem pro rozvoj nejen informatického myšlení, ale i tvůrčího potenciálu každého z nás.
M. Mouchová, H. Fojtáchová a žáci 8. D