Čaj s medem ve 3. C

Žáci dostali v českém jazyce úkol, uvařit si čaj podle zadaného postupu, který si ale nejdříve museli správně uspořádat podle posloupnosti. Každý si přípravu čaje zdokumentoval a při ochutnávce jsme fotografie prohlíželi. Žáci popisovali, co k přípravě použili
a jaký byl jejich postup. Bylinka, bylinkový, bylinky jsou slova příbuzná k vyjmenovanému slovu bylina, se kterým jsme se již blíže seznámili v hodinách češtiny. O to více nás potěšilo, že mnozí z nás bylinky sbírají, suší a poté si z nich připravují čaj. S tímto tématem jsme navázali na hodinu matematiky, kde žáci ve slovních úlohách počítali druhy čajů, hrníčky a ve výpočtech procvičovali písemné sčítání nebo odčítání. Každý si rád do čaje přidá něco dle své chuti, a proto jsme v prvouce zkoušeli rozpustnost různých látek ve vodě. Které látky se tedy ve vodě rozpouští? Děti vám jistě řeknou i mnohem více o teplotě a různých skupenstvích vody. Den zakončila báseň Čaj s medem, ve které děti hledaly rýmy, verše a sloky.

A jaký je váš oblíbený čaj?

Veronika Vrbová, Kateřina Jungová