Lentilky

Dnešní informatika ve 4. C byla pro děti milým překvapením. Hlavní vyučovací pomůckou byly překvapivě oblíbené LENTILKY! Díky lentilkám jsme zjistili, že informatika nemusí vždy znamenat jen sezení u počítače, jak si mnoho lidí myslí a představuje. Je potřeba se především nejprve naučit matematicky myslet, třídit a kombinovat. Jakmile tyto dovednosti získáme, můžeme je směle využít při práci se skutečným počítačem. Děti měly za úkol vytvořit z lentilek tabulku a vědět, k čemu slouží, roztřídit objekty do skupin podle podobných vlastností, porovnávat čísla, počítat, řadit podle velikosti, vytvořit sloupcový graf a správně popsat hodnoty v grafu, aby dávaly smysl. Někomu to dalo opravdu zabrat, ale splnit úkol se podařilo úplně všem skupinám, do kterých byly děti rozděleny. Důležitá byla spolupráce a role v jednotlivých skupinách a propojení matematiky s inforMATIKOU bylo v tomto případě naprosto nezbytné. Děti opravdu vydržely nesníst jedinou lentilku během vyučovací hodiny, i když pokušení bylo veliké. O to lepší byla sladká tečka na konec, kdy mohly lentilky ochutnat. Při závěrečném hodnocení jsme nemohli ani uvěřit, co všechno nás lentilky dokázaly naučit.

 

Marcela Přibylová a děti ze 4. C