Aby se děti seznámily se základy animace, pochopily princip její tvorby a mohly úplně jednoduše experimentovat, vybrala jsem pro začátek jednoduché posouvání objektů v programu Pic Collage, ve kterém je na výběr opravdu velké množství obrázků, a tím i mnoho možností, jak svoji animaci pojmout. Základem je posouvání objektů milimetr po milimetru a ukládání do souboru. Konečná úprava probíhá v programu Pinnacle Studio Plus 24, ve kterém jednotlivé obrázky seřadíme, podbarvíme hudbou a vytvoříme film (video). Napoprvé se dětem animování hodně podařilo, ale hlavně se úplně do toho ponořily, pracovaly přestávka nepřestávka, diskutovaly, hýřily nápady, vyráběly obrázky, domlouvaly se na spolupráci, že tvůrčí atmosféra ve třídě by se dala krájet. A tak odhaduji, že do Vánoc vyprodukujeme nejspíš několik několikahodinových animovaných filmů. Děti už chystají animovaný film Titanik, jak se potápí. Zhlédněte naše některé animace na videu, které jsme zpracovali tento týden u nás ve třídě.
První video je vytvořeno z obrázků z nabídky Pic Collage, ale v druhém videu jsme pracovali s úplně autorskými našimi originálními obrázky, které vytvořily samy děti ze třídy. Na naše minutové video jsme potřebovali 120 uložených obrázků, každý s drobnou, přibližně milimetrovou změnou. Tak si asi dovedeme (nebo spíš nedovedeme) představit, kolik obrázků je potřeba třeba na hodinovou animovanou pohádku v televizi.
Marcela Přibylová a děti ze 4. C
https://www.youtube.com/watch?v=OZyzQA5fttg
https://www.youtube.com/watch?v=dSh0cDCiRCo