TEČKA

S dětmi jsme zpracovali nádherné téma na podporu dětské kreativity a sebedůvěry. The Dot.

Stává se často, že si děti nevěří, že něco umí. Například kreslit. Říkají poraženecky: „Mně se to nepovedlo, já to neumím“.

Jak to ale udělat, aby získaly sebedůvěru, překonaly tyto vlastní pochyby a opustily negativní sebemluvu?

 

Jako nádhernou ukázku a rozkošný způsob, jak jemně motivovat děti, jsme použili jednoduchou obrázkovou knížku s hlubokým poselstvím - The Dot, kterou napsal a ilustroval Peter H. Reynolds. Příběh ukazuje, co se může stát, když ve vás někdo věří a inspiruje děti k pokusům o něco, co se bojí, že nezvládnou. Jak přesvědčit myšlení, že něco nedokážete, dokud vám jednoho dne jeden moudrý člověk neukáže, že to dokážete. Je to příběh, který ukazuje, jak zájem jednoho učitele o studenta a něco tak malého, jako je tečka, může nastartovat cestu k sebedůvěře a sebepoznání.

Poselství této knihy je opravdu úžasné. Ukazuje sílu učitele a to, jak jedna malá akce může vytvořit silný a pozitivní vlnový efekt, který lze nepřetržitě předávat z jednoho na druhého.

Kreativita je v každém z nás, jen potřebuje povzbudit. Z pouhého slova, postrčení, úsměvu mohou vykvést květy. A nejde jen o kresbu nebo malbu. Jde o proces učení celkově. Že způsob, jakým je dítě povzbuzováno k umělecké tvorbě, a vlastně k jakékoliv jiné práci, může zcela změnit jeho přístup k učení i k vnímání sebe sama. Že malá tečka, jedno slovo nebo čin, může vést k největšímu úspěchu. Že povzbuzující maličkost může přeměnit cokoliv v něco velkolepého.  

 

S dětmi jsme zpracovali projekt na toto téma, které se prolínalo více předměty. Zhlédněte na videu, jak nacvičili dramatizaci příběhu sami žáci ze 4. C, jak dokázali úplně samostatně na svých mobilech použít rozšířenou realitu k rozpohybování svých vlastních uměleckých výtvorů - teček.

 

Marcela Přibylová, Petra Podsedníková a děti ze 4. C

Tečka

The Dot: