Že probíhala sametová revoluce v roce 1989, většina našich deváťáků věděla. Události let 1969 a 1939 však pro ně byla zpravidla novinkou. I proto jsme se v rámci projektu věnovali nejenom 17. listopadu.
Úvodem jsme diskutovali o tom, jaké informace o těchto událostech již víme. Při sledování dokumentu jsme se zaměřovali na různé aspekty – cestování do zahraničí, Palachův týden, smrt Jana Opletala, vznik Občanského fóra, dotazník při nástupu do práce či nedostatky v zásobování.
Při dalších aktivitách jsme pracovali na stanovištích. Diskutovali jsme o tom, jak po sobě významné milníky sametové revoluce následovaly, seznamovali jsme se s prohlášením Několik vět, studovali jsme dotazník pro cestu do zahraničí, přiblížili jsme si podmínky pro dovoz či vývoz zboží a peněz. V rámci výtvarné výchovy jsme pak vyráběli transparenty a další typické symboly revoluce.
Závěrem jsme se zamýšleli nad tím, jaké informace bychom si měli po dnešku zapamatovat, snažili jsme se jedním slovem vystihnout naše pocity a dojmy. Všechny zapojené třídy skvěle spolupracovaly, živě diskutovaly, a proto věříme, že pro ně v budoucnu nebude 17. listopad pouze státním svátkem, ale dnem, který měl a má v běhu dějin své nezastupitelné místo.
Mgr. et Mgr. Petra Procházková a 9. ročníky